Conversie optimalisatie
Wat is conversie optimalisatie?
De voordelen van conversie optimalisatie
Hoger conversiepercentage
Hogere ROI
Professionelere uitstraling
Groei harder dan je concurrentie
Meer kennis over je doelgroep
Meer tevreden klanten
De mogelijkheden van conversie optimalisatie
Lees meer
Conversie optimalisatie bij Meta Rank
Analyseren
Lees meer
Testen
Lees meer
Implementeren
Lees meer
Conversie optimalisatie door Meta Rank
Veelgestelde vragen
Conversie optimalisatie, ook wel bekend als CRO, is een strategisch proces dat zich richt op het vergroten van de kans dat bezoekers van jouw website overgaan tot de door jou gewenste actie. Het is een slimme en professionele aanpak om het maximale uit je websiteverkeer te halen.
Het doel van conversie optimalisatie is om bezoekers te overtuigen en te verleiden tot het nemen van de gewenste actie. Of het nu gaat om het invullen van een formulier, het plaatsen van een bestelling of het aanmelden voor een nieuwsbrief, conversie optimalisatie zorgt ervoor dat jouw websitebezoekers de gewenste actie ondernemen.
Het conversiepercentage geeft aan hoeveel procent van het totale aantal bezoekers overgaat tot een aankoop/aanvraag. De berekening gaat als volgt: (Conversies/totaal aantal bezoekers) * 100% = conversiepercentage
Het is zeker leuk om veel vertoningen en klikken te krijgen, maar uiteraard wil je dat zoveel mogelijk bezoekers op jouw website uiteindelijk de gewenste actie ondernemen. Het doel is dat jouw websitebezoekers converteren. Conversieoptimalisatie is de sleutel tot het blootleggen van de pijnpunten op jouw website. Door deze pijnpunten op te lossen, vergroot je de kans dat een bezoeker daadwerkelijk converteert.
Copywriting is zeker belangrijk bij het verbeteren van conversie optimalisatie. Door het gebruik van goed geschreven, overtuigende teksten kan de betrokkenheid van gebruikers vergroot worden, kunnen vragen beantwoord worden en kan er aangezet worden tot actie.
Het slim en creatief gebruik van aantrekkelijke afbeeldingen, video’s en grafieken kan de aandacht van gebruikers direct grijpen en hun betrokkenheid vergroten. Daarnaast hebben visuele elementen de kracht om de focus en richting van gebruikers subtiel te sturen en hen te leiden naar de gewenste conversieactie.